loadingimg

Wczytuję dane...

Logowanie za pomocą kont zewnętrznych:

/
0 szt. / 
0.00 PLN
  • Szukaj
Archiwum
  • 2017
  • 2016
Śpij dobrze!
  • Sen dobry na wszystko

    To ile godzin śpisz oraz jaki jest Twój rytuał usypiania ma ogromny wpływ na jakość snu i to, co od niego otrzymujesz. Warto pamiętać, że sen jest tak potrzebny do życia, jak jedzenie czy oddychanie. W trakcie snu odbywa się regeneracja całego ciała (mięśni i narządów) oraz naprawa uszkodzeń na poziomie komórkowym. To jednak nie koniec jego zdrowotnych zalet. Sen to również wspaniały czas dla mózgu. Wszystkie zerbane informacje są porządkowane, obniża się ciśnienie, wyrównuje swoją pracę układ krążenia oraz spowalnia się metabolizm. Sen to także produkowanie hormonu wzrostu, dlatego też jest on tak ważny przy rekonwalescencji. 

    sen

    Zadbaj o swój sen

    Zapotrzebowanie na sen jest kwestią bardzo indywidualną. Jednym wystarczyć może zaledwie 5 lub 6 godzin, innym zaś niezbędne będzie 9 godzin snu każdej nocy. Jak poznać ile godzin snu potrzeba? Pozna się to bardzo łatwo - jeśli każdego dnia budzimy się wypoczęci, pełni energii i z dobrym samopoczuciem to znak, że ilość godzin jest optymalna. Zapotrzebowanie na sen jest także uwarunkowane tym, co robi się w ciągu dnia. Osoby pracujące bardzo ciężko, zarówno fizycznie jak i umysłowo, powinny szczególnie zadbać o długi, nieprzerwany sen. Właściwy, owocny sen wpływa pozytywnie na cały organizm. Ważna jest nie tylko ilość godzin, ale także warunki panujące dookoła, pozycja ciała czy ilość bodźców. Dlatego też recepta na dobry sen wymaga od nas kilku zmian i rozsądnego podejścia.

    Przepis na sen

    Aby czerpać ze snu tyle tylko, ile się da, powinniśmy przestrzegać kilku prostych reguł. Po pierwsze nie można skracać czasu przeznaczonego na sen. Nie jest również dobrym pomysłem spożywanie posiłków tuż przed snem - ostatni posiłek należy jeść na około 3 godziny przed pójściem spać. Warto również powstrzymać się od nadmiernego zalegania w łóżku w weekendy. To może skutkować bólem głowy i brakiem chęci na zrobienie czegokolwiek. Chodzenie spać codziennie o tej samej porze również jest świetnym krokiem w walce o dobry sen. Ciepły prysznic tuż przed również pomoże, tak samo jak balsamy do ciała np. o zapachu wanilii czy lawendy. Wbrew pozorom kieliszek wina na sen wcale nie jest dobrym rozwiązaniem - wątroba będzie obciążona neutralizacją alkoholu zamiast spalaniem nagromadzonego tłuszczu. Powietrze w sypialni powinno być nieco chłodniejsze niż w innych pokojach. Zapomnijmy także o zasypianiu przy włączonym telewizorze czy radiu. Dla wzmocnienia efektu warto wypić przed snem napar z ziół lub zdecydować się na regularne przyjmowanie suplementów diety. Suplement diety na sen powinien być wyprodukowany na bazie wyciągów roślinnych - tylko taki daje pożądany efekt i nie obciąża organizmu.

    suplement na sen

2017-10-04 11:43:00